Mudah Kerja Sambilan atau Belajar Sambilan

Saturday 12 October 2013 0 comments

Mana Lagi Mudah Kerja Sambilan atau Belajar Sambilan?  
 

kerja sambilan,usaha rumahan,kerja online,kerja part time
Kerja Sambilan
By : Mungkas

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…
Belajar Sambilan perlu bijak

Kerja Sambilan atau Belajar Sambilan keduanya saya pernah alami situasi ini. Memang kedua-dua nya ada kelebihan dan kekurangan nya yang tersendiri. Dan saya rasa setiap orang ada pendapat dan pandangan tersendiri tentang isu ini.

Saya pernah lalui kedua dua situasi ini, pernah menjadi pelajar dengan kerja sambilan dan pernah kerja dan belajar sambilan. Dua dua nya ada lebih dan kurang yang tersendiri.

Jika saya diberi pilihan saya akan memilih belajar dan kerja sambilan yang bagi saya lebih mudah dari kerja dan belajar sambilan. Belajar sambil kerja sambilan memberikan peluang untuk lebih fokus kepada belajar. Kerja sambilan biasanya bebanan kita tidak seberat pekerja tetap, dan komitmen diletakkan kepada kita adalah kurang berbanding kita kerja tetap. Tapi amanah dalam pekerjaan tetap perlu ada, amanah dalam diri kena ada.

Jawaban saya ya, memang susah tapi tidak ada yang mustahil jika ada kemauan. Karena kita perlu bahagikan masa sebaiknya, bila masa untuk kerja, untuk belajar dan untuk keluarga. Setiap satu perlukan perhatian yang khusus, pengorbanan yang besar diperlukan dari diri kita dan juga keluarga.

Belajar Sambilan pengurusan masa perlu bijak
Semestinya jika kita belajar sambilan kita tidak boleh hilang fokus kepada kerja dan belajar. Jika hilang fokus mungkin kita akan dibuang kerja dan mungkin juga gagal dalam pelajaran. Perhatian keduanya diperlukan.

Kadang kala sedang bekerja tapi kepala memikirkan soal assignment yang belum disiapkan, begitulah sebaliknya. Pening memang pening tapi perlu bijak menanganinya.

Semuanya tidak mustahil, ada kemahuan dan pengorbanan pasti ada kejayaan.
Saudara Sedang Berkunjung di usahaonline-914.blogspot.com
Judul:
Ditulis oleh: Unknown
Rating Blog 5 dari 5
Semoga artikel ini bermanfaat bagi saudara. Jika ingin mengutip, baik itu sebagian atau keseluruhan dari isi artikel ini harap menyertakan link dofollow ke http://usahaonline-914.blogspot.com/2013/10/mudah-kerja-sambilan-atau-belajar.html. Terima kasih sudah singgah membaca artikel ini.

Baca juga Artikel :

0 comments:

Post a Comment

FB Warriorpulsa
My Ping in TotalPing.com
Ping your blog, website, or RSS feed for Free